Beijing

Dag 28-33: Beijing

Mijn eerste dag werd een dagje rond kuieren door de stad op zoek naar een Engels stadsplan (dat uiteindelijk gewoon te verkrijgen was in het hostel zelf), en wat rondkijken, de metro uitproberen en ook mijn treinticket terug gaan halen met een taxi. Rustig dagje dus om de stad te verkennen :)

Dinsdag zijn we naar de grote muur geweest, helaas heeft het weer niet echt mee gewerkt dus van dat prachtige uitzicht hebben we helaas niet echt kunnen genieten. De mist zorgde daarentegen wel voor een mysterieus gevoel daar bovenop die gigantische oude muur; de warmte zorgde helaas voor een enorm bezwete en natte rug, maar het trappenlopen was het zeker waard! Wat een uitzicht, en het voelt echt speciaal om rond te lopen op deze eeuwenoude constructie. 's Avonds heb ik dan afgesproken met David, vriend van Martin, en zijn we samen iets gaan eten en drinken, het werd een leuk avondje in aangenaam gezelschap, zeker voor herhaling vatbaar :)

Woensdag ben ik samen met een kamergenoot, Gabriêl naar de Verboden Stad geweest, wauw, zo immens groot en zoveel te zien, je geraakt niet uitgekeken. Dit alles met een prachtig zonnetje, een mooie blauwe heldere hemel en een sterk windje dat voor verkoeling zorgt, kan niet beter (ik moet wel toegeven dat ik verrast was toen ik 's morgens op stond met deze mooie heldere hemel, de voorbije dagen was het immers steeds grijs maar warm en je kon in de verte een zon zien daar ergens boven al dat grijs, dus ging ik er vanuit dat dit de smog was, maar nu weet ik het toch niet meer helemaal...). Hierna zijn we nog een stuk verder gewandeld naar een park van waaruit we een overzicht op de Verboden Stad konden zien, om daarna nog wat verder te wandelen (uiteindelijk hebben we uren gewandeld vooraleer moe en voldaan terug te kunnen keren naar het hostel), waarna we nog gezellig zijn gaan eten met ons derde kamergenootje, Kristina, alweer een leuke dag in deze gigantische stad. Hoewel het de eerste dag echt enorm wennen was aan de grootsheid en de drukte, kan ik me hier wel beter nestelen, mijn draai vinden en de rust en kalmte van een park opzoeken wanneer het nodig zou zijn. Vervelen zal ik me hier niet gauw.

Donderdag ben ik samen met Kristina, die hier op zoek is naar werk om hier te kunnen komen wonen (ze heeft hier haar hartje verloren) naar de Temple of Heaven geweest. Alweer een mooi park waar je rustig kan zitten, hangen, kletsen, zijn, tussen al die dansende, zingende en spelende Chinezen. Hier zie je de mensen leven, hun vrije tijd vullend in een prachtig park en ook deze keer onder een stralend blauwe hemel.

Vandaag ben ik naar het Zomerpaleis geweest, wat een prachtig park waar je uren in kan verloren lopen. Mijn kamergenoot had me op voorhand gezegd dat het meer iets is om met gezelschap naartoe te trekken, maar dat had ik vandaag niet en dat hield me uiteraard niet tegen om het toch eens te gaan bewonderen. Hij had wel gelijk, lekker rond wandelen en kletsen in dit immense park lijkt me heel leuk om een dagje te vullen, aangevuld met een picknick en een fris drankje of een koffie, kan niet mislopen :), maar een paar uur op je eentje rondlopen en genieten van het uitzicht en het park waarin je rustig kan wandelen na de drukte aan de tempels en ingang (zoveel toeristen), doet ook wel erg goed! :)
Zo heb ik alweer bijna een hele week gevuld hier in het grote Beijing, en nog lang niet alles gezien. Dit is een plaats om naar weer te keren, maar deze keer met gezelschap (iemand die zich geroepen voelt voor een vakantietje? ;)), en morgenavond vertrek ik alweer met de trein naar Rusland, hopelijk opnieuw in goed gezelschap!

Reacties

Reacties

broertje niels

IK VOEL MIJ GEROEPEN!!!!!
Zusjelief, mis je best...
Tot binnenkort en BLIJVEN schrijven, telkens geniet ik EN VELEN anderen met volle teugen!!!
dikke kussen en knuffels!

Kristina

Ben ik echt benuwd over de chinees leven de mooie kerken mmm! een zijn leven, toen je kom turug ik ga van alles meer vraegen :{ )

T. Leen

Goeie vaart en tot weldra.
We genieten van je verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours